Infiintare societate
- Home
- Infiintare societate
Foarte multi antreprenori au ideea de la care doresc sa inceapa un business, insa nu stiu exact cum sa procedeze pentru a demara afacerea. Daca te regasesti in aceasta postura si vrei sa infiintezi o societate comerciala, dar nu stii care sunt pasii de urmat in aceasta directie, la Veritae Solution vei beneficia de sprijinul de care ai nevoie.
Profesionistii care lucreaza in echipa noastra iti stau la dispozitie cu servicii complete pentru infiintarea oricarei forme juridice de societati comerciale: SRL, SRL-D, PFA, II, IF. In cel mai scurt timp vei putea obtine intreaga documentatie pentru a demara activitatea in cadrul afacerii tale. Ce mai astepti pentru a transforma ideea de afacere in realitate? Apeleaza chiar acum la specialistii in infiintari societati comerciale din echipa Veritae Solution!
Infintari Societati
Ne ocupam de dosar infintari societati, modificari situatie societati: adaugare punct de lucru, anulare punct de lucru, adaugare actionari, radieri, etc.
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv
Costuri pentru înființarea unei firme – cuvintele acestea pot declanșa un val de anxietate pentru mulți antreprenori la început de drum. Navigând prin apele necunoscute ale birocrației, multe persoane se tem de costurile ascunse, de procesele complicate sau de timpul necesar pentru a-și înființa propriul business.
Cu toate acestea, aș dori să vă asigur că procesul, deși poate părea descurajant la prima vedere, este de fapt structurat și logic. Înființarea unei firme în România a devenit mult mai simplă și mai eficientă în ultimii ani, iar cu o informare corectă și pas cu pas, oricine poate demara un business. În cele ce urmează, vă voi ghida prin toți pașii necesari, cu accent pe costuri, astfel încât să puteți porni cu dreptul în aventura antreprenoriatului. Vă invit să citiți mai departe și să descoperiți ce presupune, pas cu pas, înființarea unei firme.
Costuri pentru Infiintare societate
Primul pas in Infintari societati tale o reprezinta alegerea numelui firmei tale. Iti poti alege orice denumire cu cateva conditii:
- Numele sa nu fie rezervat/utilizat de o alta firma;
- Nu poti folosi cuvintele “ştiinţific”, “academie”, “academic”, “universitate”, “universitar”, “şcoală”, “şcolar” sau derivatele acestora, precum şi “notar”, “executor”, “avocat”, “consilier juridic”, “consultanţă juridică” sau cuvinte care sunt asociate unor profesii care implică exerciţiul autorităţii publice si nici cuvintele “naţional”, “român”, “institut” sau derivatele acestora ori cuvinte sau sintagme caracteristice autorităţilor şi instituţiilor publice centrale;
- Sa fie distinctiva. O firmă are caracter distinctiv atunci când denumirea nu este generică şi se deosebeşte de alte firme înregistrate anterior în registrul comerţului.
Tine cont si de faptul ca numele firmei nu este obligatoriu sa fie acelasi cu brandul pe care il vei purta insa recomandarea noastra ar fi sa iti alegi un nume pe care sa il poti folosi si ca brand.
Multi antreprenori aleg ca nume cuvinte descriptive ale activitatii lor sau folosesc combinatii de cuvinte descriptive impreuna cu numele lor. Fii pregatit ca la verificarea denumirii sa ai minim 3 variante pregatite pentru ca este posibil sa descoperi cu surprindere ca numele dorit de tine e deja rezervat.
Verificarea denumirii o poti face ori fizic, la Oficiul Registrului Comertului ori online aici. Va trebui insa sa ai un cont creat si putina rabdare cu platforma pentru ca uneori nu functioneaza la parametrii optimi si functioneaza doar dupa ora 18.00 . Aici ai formularul necesar si mai multe informatii pentru Infintari societati https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-firma
Daca iti doresti ca numele firmei sa fie si brandul sub care vei activa, ar fi util sa verifici si aici daca exista si domeniu disponibil cu acelasi nume.
Costuri infiintare firma pana acum: 0 lei
Costuri pentru Infiintare societate: Pregătirea Actului Constitutiv
Al doilea pasin Infintari societati, il reprezinta redactarea Actului Constitutiv. Daca doresti sa il redactezi singur, gasesti un model aici. Actul Constitutiv este cel mai important document al firmei tale intrucat in cadrul lui se stabilesc urmatoarele:
- Asociatii si cotele de detinere din firma;
- Valoarea capitalului social;
- Administratorul si puterile lui;
- Sediul social;
- Obiectul de activitate principal si cele secundare (CAENuri).
Poti fi asociat unic sau te poti asocial cu alte persoane, fiecare cu o cota de detinere ce va va oferi drepturile de vot asupra firmei si in functie de care se vor impartii profiturile viitoare ale firmei. Tot in functie de cota de detinere, vei depune si capitalul sociale. In caz ca nu stiai, incepand cu 2020, poti fi asociat unic in oricat societati doresti.
Capitalul social este suma pe care asociatii se obliga sa o aduca in firma la inceputul activitatii si nu exista o valoare minima. Singura limitare ar fi ca valoarea unei parti sociale sa nu fie mai mica de 1 leu iar partile sociale nu sunt divizibile, deci capitalul social poate fi de 1 leu pentru un asociat, respectiv 2 lei pentru doi asociati. Acesta va fi mentionat in Actul Constitutiv si ai obligatia de a il depune in firma ta, in contul bancare sau cash, minim 30% din valoarea capitalului social subscris nu mai târziu de 3 luni de la data înmatriculării, dar înainte de a începe operațiuni în numele firmei, restul in termen de 12 luni. Suma depusa pentru capitalul social nu ar trebui sa o incluzi in costurile pentru infiintare intrucat aceasta suma va putea fi utilizata de catre firma pentru primele cheltuieli.
Sediul social este “domiciliul” firmei si poate fi stabilit in orice imobil pe baza unui contract de comodat cu titlu gratuit sau a unui contract de inchiriere. La dosarul de infiintare al firmei vei anexa si copie a documentului de identitate al proprietarului, copie a actului de proprietate si in cazul in care vei desfasura activitate economica in acel spatiu, accordul vecinilor si al asociatiei de proprietari. Daca nu ai unde sa inregistrezi sediul sirmei, ai varianta sa apelezi la o firma specializata in gazduirea sediului tau sau la un avocat care te poate gazdui 1 an, contra cost.
Obiectul de activitate principal reprezinta activitatea din care vor fi generate multe de 50% din veniturile firmei tale. Codurile CAEN (Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala) le poti gasi aici: https://www.coduricaen.ro/ Ca activitati secundare poti alege oricate codul CAEN doresti insa exista cateva coduri CAEN pentru care ai nevoie de avize speciale, cum ar fi:
- Institutiile de credit CAEN 6419; 6492;
- Asiguratorii / reasiguratorii si brokerii de asigurare si reasigurare CAEN: 6511; 6512; 6520; 6622;
- Societatile pe piata de capital CAEN: 6611; 6612;
- Societatile de pensii Cod CAEN: 6630;
- Societati specializate de paza si protectie CAEN: 8010, 8020;
- Societati care desfasoara activitati de producere, import, export si comercializare a armelor de foc si munitiilor CAEN: 2540, 4669, 4778.
Nu uita sa incluzi in actul constitutiv si datele de identificare a beneficiarului/beneficiarilor real/reali și modalitatea de exercitare a controlului pentru nu a mai fi necesara si depunerea declarației pe proprie răspundere privind beneficiarul/beneficiarii real/reali.
Pe site-ul Oficiului Registrului Comertului gasesti mai multe detalii privind actul constitutiv si gasesti si Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale pe care iti reccomandam sa o citesti o data cel putin, la inceperea activitatii. Daca nu reusesti sa redactezi actul constitutiv singur sau ai neclaritati, te poti adresa contra cost Serviciului de Asistenta din cadrul Oficiului Registrului Comertului, unui jurist sau unui expert contabil.
Completarea formularelor și depunerea documentației pentru Infiintare societate
Dupa ce ai redactat actul constitutiv si l-ai semnat olograf, mai ai cateva formulare de completat:
- Cererea de înregistrare;
- Anexa privind înregistrarea fiscala;
- Declaraţia-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul social și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți.
La completarea anexei de inregistrare fiscala iti recomandam sa te consulti cu contabilul viitoare tale firmei pentru a varianta optima de impozitare pentru tine (microintreprindere vs impozit pe profit).
Formularele si explicatiile privind completarea lor le gasesti aici.
Daca ai reusit sa ajungi la acest punct, adauga si o copie a actului tau de indentitate si a asociatilor, daca este cazul si poti depune dosarul de infiintare, in dosar cu sina sau online, dupa cum preferi.
Pentru depunerea online pe portalul Oficiului Registrului Comertului ai nevoie de cont si de o semnata electronica calificata de la un furnizor autorizat.
Pana in acest moment, daca ai reusit sa pregatesti documentatia pe cont propriu, costurile pentru infiintare firma au fost 0 lei.
Costuri asociate și pasul final Infiintare societate
Dupa depunerea documentatiei, vei promi o nota de plata cu urmatoarele sume:
– 122 lei taxe infiintare – publicare monitorul oficial;
– 7.68 lei daca ai optat pentru transmiterea documentelor prin posta.
Consturile pentru Infintari societati: 129.68 lei (asta este valabil doar in cazul de Infiintare societate tip SRL sau SRL-D) la care se adauga costul redactarii dosarului de Infiintare societate daca clientul doreste asta:
350 RON – Infintari societati tip PFA, II sau IF
450 RON – Infintari societati tip SRL sau SRL-D
Dupa achitarea notei de plata (online sau la ghiseu), in termen de 3 zile lucratoare se va solutiona dosarul depus de tine. Este posibil sa primesti o amanare a termenului, daca lipsesc documente, nu sunt lizibile sau nu sunt completate corect. In acest caz, poti adauga/modifica sau complete documentatia din dosar si vei primi un nou termen de solutionare, fara costuri suplimentare.
Daca ti-a fost respins dosarul, pentru orice motiv, taxele platite pot fi recuperate.
Daca ti-a fost aprobat dosarul, felicitari! Nu uita ca in 30 zile trebuie sa cumperi Registrul Unic de Control de la ANAF. Acesta este un carnet obligatoriu prin lege de care vei avea nevoie la o eventuala inspectie. Costul sau este de 30 lei si vei achita cash la ANAF aceasta suma.
Informatii utile:
Ce taxe plătesc în 2024?
Sumar
Fie că ești la început de drum în antreprenoriat / freelancing sau ai deja experiență, ai nevoie să fii la curent cu peisajul fiscal în care activezi. Taxele sunt inevitabile, așa că este important să știi pentru ce să te pregătești și cum să le plătești corect.
Află mai jos toate detaliile de care ai nevoie despre impozitele și contribuțiile pe care trebuie să le plătești pentru 2024.
În plus, descoperă cu câți bani rămâi în mână anul acesta folosind Calculatorul de Venituri și Taxe 2024.
Cuprins
Taxe pentru PFA sau PFI în 2024Taxe pentru PFA în sistem real în 2024Taxe pentru PFA la normă de venit 2024Taxe pentru SRL în 2024Taxe pentru alte tipuri de venit în 2024 (chirii, investiții, dobânzi)Află mai multe
Taxe pentru PFA sau PFI în 2024
Înainte de a trece la taxe, trebuie să știi că legislația fiscală din România prevede două modalități de impozitare pentru PFA-uri, în funcție de natura activității:
Principala diferență dintre cele două este impozitul pe venit:
- Pentru PFA în sistem real, un impozit de 10% se aplică venitului net, respectiv încasărilor totale, din care se scad cheltuielile deductibile.
- În cazul PFA-urilor la normă de venit, impozitul de 10% se aplică normei.
Taxe pentru PFA în sistem real în 2024
PFA-ul în sistem real este potrivit pentru orice activitate, motiv pentru care este des întâlnit în România. Este indicat să optezi pentru această formă de organizare dacă preconizezi că vei avea venituri și cheltuieli deductibile.
Taxele pentru PFA în sistem real în 2024 sunt:
- Impozitul pe venit – 10% raportat la venitul net anual
- Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) – 10% raportat la venitul net; aceasta este o cheltuială deductibilă și are două excepții de la regulă:
- PFA-urile cu venituri anuale sub pragul de 6 salarii minime (19.800 de lei) vor plăti contribuția la CASS raportat la acest plafon minim (adică 1.980 de lei). Fac excepție de la regulă persoanele cu handicap, studenții și PFA-urile care au și contract de muncă în paralel; aceștia plătesc doar 10% din venitul net, chiar dacă suma încasată este sub pragul de 6 salarii.
- PFA-urile cu venituri anuale peste pragul de 60 salarii minime (198.000 de lei) vor plăti CASS plafonat (adică 19.800 de lei).
- Contribuția de asigurări sociale (CAS) – 25%, raportat la plafoanele de 12 și 24 de salarii minime:
- Venituri mai mici de 12 salarii (39.600 de lei) – contribuția la pensie nu este obligatorie.
- Venituri între 12 și 24 de salarii – contribuția este de 25% din plafonul de 12 salarii.
- Venituri mai mari de 24 de salarii (79.200 de lei) – contribuția este de 25% din plafonul de 24 salarii.
- Taxa pe valoarea adăugată (TVA) – 19% și este obligatorie dacă venitul anual depășește 300.000 lei.
Taxe pentru PFA la normă de venit 2024
Pentru ca un PFA să fie la normă de venit, trebuie îndeplinite simultan două condiții:
- Desfășoară o activitate care se regăsește în nomenclatorul de norme de venit;
- Dacă a avut activitate în anul precedent, un PFA poate fi la normă de venit doar dacă a avut încasări sub 25.000 de euro în anul anterior de activitate.
Astfel, taxele pentru PFA-uri la normă de venit sunt:
- Impozit pe venit – 10% din norma de venit. Află aici normele de venit în 2024.
- Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) – 10% din norma de venit.
- Contribuția de asigurări sociale (CAS) – va fi egală cu 25% din plafon dacă norma depășește unul dintre cele 2 plafoane, adică 12, respectiv 24 de salarii minime brute.
Taxe pentru SRL în 2024
Un SRL vine cu complexitate contabilă mai mare decât un PFA și cu limitări la nivel de lichidități, însă acestea sunt menite să îți protejeze activele profesionale.
Taxele pentru SRL în 2024 sunt:
- Impozit pe profit – 16%, dacă SRL-ul nu are angajați
- Impozit pe dividende – 8%
Microîntreprinderile sunt incluse în sfera SRL-urilor și trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții:
- Realizează venituri anuale sub 500.000 Euro
- Persoanele particulare dețin capitalul social
- Firma nu este în dizolvare
- Firma are un salariat cu normă întreagă (8 ore/zi)
- Veniturile realizate din consultanță/management sunt mai mici de 20% din veniturile totale
- Asociații nu pot deține mai mult de 25% din numărul titlurilor de participare sau al dreptului de vot la cel mult o microîntreprindere.
Astfel, taxele pentru microîntreprinderi în 2024 sunt:
- 1% impozit pe venit – dacă veniturile microîntreprinderii sunt sub 60.000 de euro
- 3% impozit pe venit – dacă microîntreprinderile:
- Au venituri anuale cuprinse între 60.000 și 500.000 de euro
- Sau au activități principale/secundare în IT, HORECA, activități juridice sau activități medicale cu următoarele coduri CAEN:
Domeniu | Coduri CAEN |
IT | 5821, 5829, 6201, 6209 |
HORECA | 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630 |
Activități juridice | 6910 |
Activități medicale | 8621, 8622, 8623, 8690 |
Taxe pentru alte tipuri de venit în 2024 (chirii, investiții, dobânzi)
În cazul altor tipuri de venit, contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS) este de 10% și se calculează raportat la trei plafoane:
- Dacă veniturile cumulate din alte surse sunt cuprinse între 6 și 12 salarii minime brute, CASS este 10% din plafonul de 6 salarii (adică 1980 lei).
- Dacă veniturile cumulate din alte surse sunt cuprinse între 12 și 24 de salarii minime brute, CASS este 10% din plafonul de 12 salarii (adică 3960 lei).
- Dacă veniturile cumulate din alte surse sunt peste 24 de salarii minime brute, CASS este 10% din plafonul de 24 de salarii (adică 7920 lei).
Contribuția la sănătate se aplică separat pentru veniturile din activități independente (PFA, PFI) și pentru cele din alte surse.
Important: Majoritatea formelor de organizare economică sunt obligate să depună la ANAF declarația unică până la data de 25 mai. Afla si tu dacă și tu trebuie să depui declaratia unica